Waarom zou je je etalage regelmatig moeten veranderen?

Verander je vaak genoeg de decoratie van je etalage? De meeste winkels schenken hier onvoldoende aandacht aan. Wat men wel eens vergeet, is dat de etalage het eerste contact is tussen van de klant en de winkel en nog belangrijker, tussen de klant en het product. Bij Retif geven we je verschillende redenen waarom je continu je etalage moet herinrichten.
5 Redenen waarom je je etalage continu moet veranderen
1⃣Verras je klanten: Wees niet voorspelbaar en verander je etalage om de 15 a 20 dagen. Zeker als je winkel niet in de meest drukke winkelstraat is gevestigd, raden we je aan om vaker de etalage te veranderen. Hoogstwaarschijnlijk hebben de voorbijgangers dan hetzelfde decor al vaker gezien. Verander daarbij niet alleen de producten in de etalage maar ook het decor. De verandering moet opvallend genoeg zijn zodat de mensen het in één oogopslag kunnen opmerken.
2⃣Trek de aandacht: Weet dat de meeste mensen een dagelijkse routine hebben waarbij ze telkens dezelfde route nemen. Als een etalage die op hun route ligt niet met enige regelmaat wordt veranderd, verliest het de capaciteit om op te vallen. Door continu de etalage te veranderen, zal de klant vaker naar je etalage kijken. Het gevolg zal zijn dat ze vaker je winkel zullen bezoeken wat zich weer vertaalt in meer omzet.
Door het continu veranderen van je etalage kan je bovendien ook meer producten tonen. In veel etalages worden een groot aantal diverse producten tegelijk getoond. Hierdoor kan het beeld van de etalage verzadigd raken. We raden je daarom aan om de producten in genres in te delen. Door regelmatig van genre te wisselen, kunnen telkens andere producten worden getoond. Dit vergroot de zichtbaarheid van je producten.
Het is daarbij belangrijk dat je op de hoogte blijft of de uitgestalde producten nog op voorraad zijn. Zo laat je een goede indruk van je winkel achter.
3⃣Onderscheid jezelf van je concurrentie: Door het decor regelmatig te veranderen, kun je jezelf onderscheiden van de rest. En als je het goed doet, zal de winkel opvallen. Vooral als je een kledingwinkel hebt, is het vanwege de sterke concurrentie nog belangrijker om je etalage regelmatig te veranderen.
4⃣Verander de verlichting: Vergeet niet om de positie van de lampen te veranderen wanneer je je etalage herinricht. Zo voorkom je onnodige schaduwen. Scherm je etalage af wanneer je deze verandert. Het staat niet netjes als de voorbijganger de chaos van het herinrichten kan zien. Beperk de tijd dat je kwijt bent aan het herinrichten zodat je niet te lang zonder etalage zit.
5⃣Haal het maximale uit de campagnes: Verander je etalage wanneer belangrijke dagen naderen. Bijvoorbeeld wanneer de seizoenen veranderen, tijdens de uitverkoop, Moederdag en wanneer je met je bedrijf iets te vieren hebt.
Team Retif.
Google+
Leuke tips, maar een andere heel belangrijke tip mis ik: Door regelmatig je etalage te veranderen voorkom je ook zonnebrand op je producten en dus blijft een artikel verkoopbaar. Het is toch jammer dat je mooie dure product moet worden afgeschreven doordat je vergeet dat de zij- en achterkant van de pop niet in het daglicht staat…
Hi Robert, inderdaad een goed punt!?