Stal je etenswaren uit op een originele manier

Visual merchandising is erg belangrijk! Ook als het om het uitstallen van etenswaren gaat. Wie houdt er niet van om van lekker eten te genieten? Het gaat niet alleen om hoe het eten smaakt, maar ook hoe het eten wordt gepresenteerd. Het is dus belangrijk om hierin tijd te investeren. In deze blog geven we je enkele ideeën om het eten in je lunchroom of kiosk op een originele manier te presenteren.
Als je een lunchroom hebt, verkoop je vast en zeker eten, luxe broodjes, salades, taarten, croissants en dergelijke in combinatie met thee, koffie en smoothies. Presenteer deze lekkernijen en drank op een originele maar geschikte manier. Dit zal je zeker helpen om je omzet te verhogen. Consumenten gaan steeds meer voor lekker en gezond eten. Dit betekent dat we primaire en handgemaakte producten steeds meer op prijs stellen.
Koekje erbij?
Bij Retif kunnen we niet vaak genoeg herhalen dat kleine details het verschil maken. Maak van het koffie drinken een festijn door bijvoorbeeld een zelfgemaakte (boter)koekje of cakeje erbij te doen. Mocht je koekjes verkopen in je winkel dan kun je deze mooi presenteren in doorzichtige en/of glazen potten op je toonbank.
Een andere manier om kleine voedingsmiddelen zoals bonbons, chocolade en snoepjes uit te stallen, is door deze op een decoratieve manier te presenteren op staanders of karretjes. Bij Retif hebben we karretjes op wieltjes waardoor ze gemakkelijk te verplaatsen zijn in je winkel. Geef de prijzen van je voedingswaren duidelijk aan door bijvoorbeeld de prijzen en de ingrediënten van de gerechten of snacks op een bord te zetten. Dit is een goede manier om impulsaankoop te stimuleren.
Wat de rest van de lekkernijen betreft: deze kun je in decoratieve doosjes, bakjes of schaaltjes plaatsen op de toonbank. Denk hierbij aan de hoogte waarop je deze plaatst. Het beste is om deze lekkernijen op ooghoogte en lager te zetten, zodat je klanten ze goed kunnen zien. We raden je aan om goed aan te geven om wat voor producten het gaat. Dit helpt je kopers bij het kiezen wat ze willen en hierdoor kun jij sneller verkopen.
Hartige voedingsmiddelen, zoals broodjes en sandwiches, kun je ook tonen in vitrines die hiervoor geschikt zijn. We adviseren je om niet veel broodjes tegelijkertijd uit te stallen zodat ze niet worden platgedrukt. Dit gaat ten koste van de presentatie. Pak de broodjes in met transparant papier, zodat ze niet in contact komen met andere etenswaren en zodat ze niet opdrogen in de koelkast. Dit maakt het serveren ook sneller en gemakkelijker.
Tenslotte raden we je aan om bij de ingang borden met de prijzen, aanbiedingen en het gerecht van de dag neer te zetten. Hierdoor kunnen klanten sneller kiezen voor welk gerecht of snack ze gaan.
Team Retif!
Google+