Paskamers, de plaats bestemd voor je klanten

De paskamer vormt een belangrijke plaats in je winkel. Het is niet alleen de ruimte waar de klant zich om kan kleden, het is ook de ruimte waar de klant over de aankoop zal beslissen. Het is daarom belangrijk dat de paskamer er goed verzorgd uitziet zodat de koper zich op zijn gemak voelt.
Jouw succes is ons succes. In dit artikel geven we je enkele tips waarmee je rekening kunt houden tijdens het inrichten van je paskamer.
1⃣Om bij het begin te beginnen, geef duidelijk aan waar de paskamers zich bevinden. Is het je niet weleens overkomen dat je in een winkel, met een stapel kleren in de hand, niet weet niet waar de paskamers zijn? Een goed verlicht bord zal je klanten helpen bij het vinden van de paskamers.
2⃣De verlichting in de paskamers is eveneens een belangrijk punt. Gebruik licht dat de kleur van de kledingstukken respecteert. Hoe vaak is het ons niet overkomen dat we een broek hebben gekocht in de veronderstelling dat deze zwart was en het bij thuiskomst donkerblauw bleek te zijn? Het licht moet neutraal zijn. Het moet zoveel mogelijk het natuurlijke licht benaderen en helder genoeg zijn om alles goed te kunnen zien.
3⃣Wees niet te excessief wanneer het aankomt op het decoreren van de paskamers. Vergeet niet dat de klant genoeg ruimte moet hebben om zich vrij te kunnen bewegen. Als je wel genoeg ruimte hebt en je beslist om decoratieve elementen in de paskamers neer te zetten, dienen deze elementen goed op elkaar afgestemd te zijn. Lichte kleuren reflecteren het licht beter en zorgen ervoor dat de paskamers groter lijken.
Er zijn bepaalde elementen die onmisbaar zijn in je paskamer:
Een goede passpiegel: We raden je aan om voor een staande spiegel te kiezen, ook al verkoop je alleen hemden of schoenen. De klanten zullen het fijn vinden om te zien hoe de kledingstukken combineren met de rest van hun garderobe.
Kapstokken: Zo kan de klant de kleren die hij wilt passen en zijn eigen kleren ophangen. Als er genoeg ruimte is, kan eveneens worden gedacht aan een rekje waar de klant zijn losse spullen op kwijt kan, zoals zijn mobiel of bril.
Stoel of kruk: Dit element biedt comfort aan de klant als hij wilt zitten of spullen wilt neerleggen zoals broeken en schoenen.
Gordijn of deur: Het is heel erg belangrijk dat de klant een gevoel van privacy heeft. Vergeet niet om de kleur van de vloer en de wanden met elkaar te combineren.
Er zijn bepaalde elementen die ervoor zorgen dat je paskamer er verzorgd uitziet. Een tapijt of kleedje in de paskamer voor de blote voeten, wordt daarbij sterk aangeraden.
Om je paskamers gastvrij en klantvriendelijk te maken, kan je een wachtruimte met twee of drie stoelen creëren. Zorg ervoor dat de klanten zich vermaken tijdens het wachten door bijvoorbeeld beeldschermen te plaatsen of tijdschriften neer te leggen.
Team Retif.
Google+
Graag uitschrijven voor de nieuws brief wegens beëindiging van de zaak.
Echt jammer om te horen! U kunt u altijd uitschrijven door op schrijf je hieruit te klikken in de nieuwsbrief.