header parallax image
Blog Retif Nederland
  • Een ruimte voor jou
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Aanbiedingen
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Etalagefiguren en bustes
    • Buiten Presentaties
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
  • Een ruimte voor jou
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Aanbiedingen
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Etalagefiguren en bustes
    • Buiten Presentaties
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
Commerciële oplossingen

Ontdek wat geurmarketing voor je bedrijf kan betekenen

14 juni, 2017Retif Nederland2 comments1567 views
Share Button

 

Je zult je vast en zeker afvragen waarom men voor geurmarketing kiest. De reden hiervoor is dat wat we waarnemen via ons reukvermogen, in ons geheugen gegrift blijft staan. Volgens een onderzoek uitgevoerd door de Universiteit van Rockefeller herinnert de mens 1% van wat hij aanraakt, 5% van wat hij ziet, 15% van wat hij proeft en 35% van wat hij ruikt.

 

Met geuren trachten we een emotionele band met de consument te creëren. Om de consument te laten denken aan een merk, is het belangrijk om een bepaalde sfeer te scheppen waarmee hij zich kan identificeren en betrokken voelt. Bijvoorbeeld door het gebruik van vanillegeur of in kledingwinkels de geur van pas gewassen katoen. In schoenenwinkels zal juist de geur van leer worden gebruikt aangezien dit in verband wordt gebracht met kwaliteit. Het is tevens belangrijk dat de geuren in overeenstemming zijn met de kleuren en de muziek die in winkels worden gebruikt. Aan al deze details moet aandacht worden besteed, om te voorkomen dat een bepaalde geur onaangename gevoelens oproept bij de klant.

 

   

 

Hoe bereik je dat je winkel een unieke geur heeft?

 

Er bestaan diverse accessoires en middelen, zoals luchtverfrissers en wierook, die geschikt zijn om een hele ruimte te aromatiseren. Je kunt deze accessoires op strategische plekken plaatsen zoals in paskamers en bij kassa’s. Je kunt ook denken aan vazen of decoratieve schaaltjes met potpourri welke op lamellenwanden of op etagères kunnen worden geplaatst. Een ander detail dat ervoor zorgt dat je klanten met jouw merk naar huis gaan, is het aromatiseren van krafttassen en verpakkingen. 

 

Tevens moet rekening worden gehouden met de sterkte van de geur zodat de consument niet wordt overweldigd. Een goed voorbeeld hiervan is de toxische omgeving die ooit ontstond op de parfumafdeling van het beroemde warenhuis Harrods, toen verschillende parfums gelijktijdig werden getest.

 

Mocht de winkel zich in een afgesloten ruimte, zoals een winkelcentrum bevinden, dient de geur minder sterk te zijn dan in een open ruimte. Ook moet er aandacht worden geschonken aan de aangrenzende ondernemingen. De geuren die je buren gebruiken kunnen immers sterk contrasteren met de geuren van je eigen zaak en vice versa. 

 

De geuren blijven langdurig vastgenageld in ons geheugen en kunnen in een paar seconden meer herinneringen losmaken dan beelden of kleuren.

 

Bij Retif raden we je dan ook aan om deze tips te volgen bij het toepassen van deze nieuwe manier van marketing die er voor zorgt dat je merk niet geurloos en onopgemerkt blijft.

 

Team Retif!

 

 

1 persoon vindt dit leuk.

Vind ik leuk
Vind ik niet meer leuk
Google+
etagèresgeurkrafttassenlamellenwandenmarketingpaskamersreukorgaanverpakkingenzintuigen
volgende artikel

BEREID JE WINKEL VOOR OP DE UITVERKOOP

Retif Nederland

Retif Nederland

Gerelateerde berichten

Gepersonaliseerde zakken

Communiceer, inspireer, personaliseer

6 maart, 2018

Beheer de voorraad van je winkel

17 januari, 2018

Sensoriële marketing voor in je paskamers

11 oktober, 2017

2 reacties

  1. sasha schreef:
    24 augustus, 2017 om 12:17 pm

    Leuke ideeën!

    Beantwoorden
    1. Retif Nederland schreef:
      20 september, 2017 om 12:27 pm

      Hartelijk dank Sasha ?

      Beantwoorden

Reactie Plaatsen Reactie annuleren

Search

Categorieën

  • Aanbiedingen
  • Betaalmiddelen
  • Commerciële oplossingen
  • Decoratie
  • Inrichting
  • Kleerhangers
  • Tips & Advies
  • Verpakkingen
tiendamascercana compraonline

Inspiratie

Onze winkels

Onze 5 winkels in Nederland: Retif Amsterdam 1 · Retif Amsterdam 2 · Retif Rotterdam · Retif Breda · Retif Duiven

POPULAIRSTE ARTIKELEN

  • Lentekriebels dankzij de paasdecoratie van Retif Lentekriebels dankzij de paasdecoratie van Retif 1 weergave

RETIF HOLLAND B.V

Vareseweg, 40
3047 AV Rotterdam
Nederland
Web www.retif.nl

2017 © Retif Nederland - Alle rechten voorbehouden