Is je winkel voorbereid op de winteruitverkoop?

Na de inmiddels bekende Black Friday waar het kortingspercentage in Europa niet de 40% haalde, volgen nu de winteruitverkoop. Hoewel de feestdagen volop gang zijn, willen we je graag eraan herinneren dat je in de Retail wereld toch alvast moet denken aan de winteruitverkoop. Sommige winkels kiezen ervoor om al op de Tweede Kerstdag te beginnen met de winteruitverkoop. Zoals tijdens elke uitverkoop moet je doel als winkel zijn om extra op te vallen. Voor de zomeruitverkoop hebben we je al de nodige tips gegeven om op te vallen als winkel. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat als je goed gebruik moet maken van deze hectische periode waarin je je omzet aanzienlijk kunt verhogen in korte tijd.
Weet dat al is het de periode van het jaar die iedereen al kent en waar iedereen naar uitkijkt, is het belangrijk om het voor de consumenten makkelijk te maken zodat ze de ultieme winkelervaring beleven.
Een verlicht bord of een poster in het rood en wit
In de etalages van de kledingwinkels zijn de mogelijkheden voor posterontwerpen eindeloos, in rood of donker, verticaal of horizontaal, of zelfs cirkelvormig. De oude vertrouwde poster met bijvoorbeeld UITVERKOOP er of een poster met het percentage korting van de artikelen erop. Of een goed verlicht bord dat aangeeft dat er uitverkoop is. Het is belangrijk om gelijk de aandacht te trekken van voorbijgangers. Dit zorgt ervoor dat de voorbijgangers als eerste bij je winkel naar binnengaan. Zorg ervoor dat de tekst op de verlichte borden of posters kort zijn.
Geef je artikelen een opvallend prijskaartje
Zodat de consument een vollediger shopping experience tijdens de uitverkoop is het belangrijk om je producten een opvallend prijskaartje te geven, zodat deze producten gelijk de aandacht trekken van de klanten. Het is belangrijk dat de klant gelijk kan opmaken om wat voor afprijzing het gaat.
Vitrines
Naastdat je etalage in het teken staat van de uitverkoop, dien je in je winkel ook dergelijke sfeer te creëren. Dit kun je doen door op een vitrine je producten te promoten. Je producten tonen op of in de vitrine kan een zeer visuele oplossing zijn waarmee je tegelijkertijd ook de aandacht trekt van de klanten. Plaats op of in je vitrine de producten die je als eerste wilt verkopen. Een andere pré is dat je je producten veel beter in je winkel kunt organiseren om een grotere visuele impact te verkrijgen.
Houd altijd een paar bakken in de buurt van de toonbank, in deze bakken of kratten kun je een klein aanbod van gevarieerde producten met een zeer gereduceerde prijs zetten. Deze soort acties maakt dat de klant altijd een laatste detail koopt voordat hij gaat betalen.
Roep de aandacht met knal rode tassen of laat je tassen personaliseren
Je tassen is een stukje branding. Ook tijdens de uitverkoop is het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. We raden je aan om in je tassen te investeren. Omdat het reclame is die voor zich spreekt. De vraag luidt dan ook, wat kun je doen om uit de massa jezelf te onderscheiden van de concurrentie met je tassen. Je hebt altijd de optie om voor opvallende kleuren te kiezen zoals rood of je kunt je tassen laten personaliseren met een aantrekkelijke tekst.
Vergeet niet dat je in onze winkels alle artikelen kunt vinden voor je winkelinrichting gedurende deze periode.
Team Retif!
Google+