header parallax image
Blog Retif Nederland
  • Een ruimte voor jou
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Aanbiedingen
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Etalagefiguren en bustes
    • Buiten Presentaties
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
  • Een ruimte voor jou
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Aanbiedingen
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Etalagefiguren en bustes
    • Buiten Presentaties
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
DecoratieTips & Advies

Is je winkel voorbereid op de winteruitverkoop?

20 december, 2017Retif Nederland1428 views
Share Button

Na de inmiddels bekende Black Friday waar het kortingspercentage in Europa niet de 40% haalde, volgen nu de winteruitverkoop. Hoewel de feestdagen volop gang zijn, willen we je graag eraan herinneren dat je in de Retail wereld toch alvast moet denken aan de winteruitverkoop. Sommige winkels kiezen ervoor om al op de Tweede Kerstdag te beginnen met de winteruitverkoop. Zoals tijdens elke uitverkoop moet je doel als winkel zijn om extra op te vallen.  Voor de zomeruitverkoop hebben we je al de nodige tips gegeven om op te vallen als winkel. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat als je goed gebruik moet maken van deze hectische periode waarin je je omzet aanzienlijk kunt verhogen in korte tijd.

Weet dat al is het de periode van het jaar die iedereen al kent en waar iedereen naar uitkijkt, is het belangrijk om het voor de consumenten makkelijk te maken zodat ze de ultieme winkelervaring beleven.

Een verlicht bord of een poster in het rood en wit

In de etalages van de kledingwinkels zijn de mogelijkheden voor posterontwerpen eindeloos, in rood of donker, verticaal of horizontaal, of zelfs cirkelvormig. De oude vertrouwde poster met bijvoorbeeld UITVERKOOP er of een poster met het percentage korting van de artikelen erop. Of  een goed verlicht bord dat aangeeft dat er uitverkoop is. Het is belangrijk om gelijk de aandacht te trekken van voorbijgangers. Dit zorgt ervoor dat de voorbijgangers als eerste bij je winkel naar binnengaan. Zorg ervoor dat de tekst op de verlichte borden of posters kort zijn.

Geef je artikelen een opvallend prijskaartje

Zodat de consument een vollediger shopping experience tijdens de uitverkoop is het belangrijk om je producten een opvallend prijskaartje te geven, zodat deze producten gelijk de aandacht trekken van de klanten.  Het is belangrijk dat de klant gelijk kan opmaken om wat voor afprijzing het gaat. 

Vitrines

Naastdat je etalage in het teken staat van de uitverkoop, dien je in je winkel ook dergelijke sfeer te creëren. Dit kun je doen door op een vitrine je producten te promoten. Je producten tonen op of in de vitrine kan een zeer visuele oplossing zijn waarmee je tegelijkertijd ook de aandacht trekt van de klanten.  Plaats op of in je vitrine de producten die je als eerste wilt verkopen. Een andere pré is dat je je producten veel beter in je winkel kunt organiseren om een grotere visuele impact te verkrijgen.

Houd altijd een paar bakken in de buurt van de toonbank, in deze bakken of kratten kun je een klein aanbod van gevarieerde producten met een zeer gereduceerde prijs zetten. Deze soort acties maakt dat de klant altijd een laatste detail koopt voordat hij gaat betalen.

Roep de aandacht met knal rode tassen of laat je tassen personaliseren

Je tassen is een stukje branding.  Ook tijdens de uitverkoop is het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. We raden je aan om in je tassen te investeren. Omdat het reclame is die voor zich spreekt.  De vraag luidt dan ook, wat kun je doen om uit de massa jezelf te onderscheiden van de concurrentie met je tassen. Je hebt altijd de optie om voor opvallende kleuren te kiezen zoals rood of je kunt je tassen laten personaliseren met een aantrekkelijke tekst.

Vergeet niet dat je in onze winkels alle artikelen kunt vinden voor je winkelinrichting gedurende deze periode.

Team Retif!

 

 

Wees de eerste die dit leuk vindt.

Vind ik leuk
Vind ik niet meer leuk
Google+
bordenpersonaliserenpostersprijskaartjestassenuitverkoopverlichte bordenwinteruitverkoop
vorige artikel

Hoe pak je een kerstcadeau in?

volgende artikel

Is het tijd om je etalagefiguren te vernieuwen?

Retif Nederland

Retif Nederland

Gerelateerde berichten

Gepersonaliseerde zakken

Communiceer, inspireer, personaliseer

6 maart, 2018

Blink als winkel uit tijdens de uitverkoop

10 januari, 2018

Onze kerstcatalogus is al hier!

8 november, 2017

Reactie Plaatsen Reactie annuleren

Search

Categorieën

  • Aanbiedingen
  • Betaalmiddelen
  • Commerciële oplossingen
  • Decoratie
  • Inrichting
  • Kleerhangers
  • Tips & Advies
  • Verpakkingen
tiendamascercana compraonline

Inspiratie

Onze winkels

Onze 5 winkels in Nederland: Retif Amsterdam 1 · Retif Amsterdam 2 · Retif Rotterdam · Retif Breda · Retif Duiven

POPULAIRSTE ARTIKELEN

  • Hoe je de etalage van een kinderkledingwinkel kunt inrichten Hoe je de etalage van een kinderkledingwinkel kunt inrichten 2 weergaven
  • Waarom zou je je etalage regelmatig moeten veranderen? Waarom zou je je etalage regelmatig moeten veranderen? 1 weergave
  • De kleerhanger maakt de kleren De kleerhanger maakt de kleren 1 weergave

RETIF HOLLAND B.V

Vareseweg, 40
3047 AV Rotterdam
Nederland
Web www.retif.nl

2017 © Retif Nederland - Alle rechten voorbehouden