Is het tijd om je etalagefiguren te vernieuwen?

Mocht je op zoek zijn naar nieuwe etalagefiguren maar je weet niet welke precies bij je winkel passen, dan nodigen we je uit om verder te lezen.
Hoe kies je de juiste etalagefiguren uit?
Het kiezen van nieuwe etalagefiguren is geen makkelijke taak, er verschijnen elke keer nieuwe modellen, met verschillende stijlen, materialen, kleuren en poses. Om de 5 jaar, is het noodzakelijk om je etalagefiguren te vernieuwen om een goed en sterk imago van je winkel neer te zetten.
We hebben een praktische gids met zeven stappen voorbereid om je bij deze taak te helpen. Weet dat etalagefiguren essentieel zijn voor de verkoop van de producten. Perfecte etalagefiguren helpen bij het verhogen van je omzet op korte termijn en bieden ook andere voordelen, zoals:
- De etalagefiguren helpen de klant bij het visualiseren
- De etalagefiguren helpen bij het presenteren van de producten op natuurlijke wijze
- Met de etalagefiguren weergeef je het imago van je merk
- En zij kunnen emoties overbrengen aan de potentiële klant die je etalage ziet
Daarom is het belangrijk om geschikte etalagefiguren uit te kiezen die in dezelfde lijn zijn van je product en je merk zodat je zo snel mogelijk de vruchten kunt plukken van je investering.
PRAKTISCHE GIDS VOOR ETALAGEFIGUREN:
7 stappen om je etalagefiguren goed te uit te kiezen.
Met deze stapsgewijze handleiding zullen we je helpen om je etalagefiguren goed uit te kiezen en geen fouten te maken in een belangrijke aankoop voor je winkel, zoals de etalagefiguren.
Zullen we beginnen?
STAP 1: Doelgroep
Hoe oud is je doelgroep?
- Babies
- Jongens/meisjes
- Tieners
- Jonge vrouw
- Jonge man
- Volwassen vrouw
- Volwassen man
Het is essentieel om etalagefiguren uit te kiezen die de leeftijd van je doelgroep vertegenwoordigen, zodat je klanten zich makkelijk kunnen identificeren met deze etalagefiguren.
Zoals je kunt zien, is er een verschil tussen de etalagefiguren. Je zult zien dat voor de volwassen etalagefiguren meestal abstracte en meer gearticuleerde etalagefiguren worden gebruikt.
STAP 2: IDENTIFICEER DE STIJL VAN JE MERK
De etalagefiguren die je kiest, moet je helpen de stijl van je merk over te brengen. Als de stijl van je winkel klassiek, modern, vintage, retro, avant-garde, technologisch, elegant, trendy is,welke stijl dan ook, de etalagefiguren moet je ze volgens die stijl kiezen.
STAP 3: KIES DE STIJL VAN JE ETALAGEFIGUREN
Twee soorten etalagefiguren die je zeker helpen om het beste uit je etalage te halen, kun je in Retif vinden:
De sleutel tot een goed etalagefiguur is het vermogen om het product zo natuurlijk mogelijk weer te geven via een ambitieuze presentatie.
STAP 4: KIES DE GESCHIKTE SOORT ETALAGEFIGUUR UIT
Wat voor soort kleding verkoop je?
- Denim
- Kleding voor kinderen
- Zwangerschapskleding
- Casual
- Lingerie
- Haute Couture
- Sportkleding
- Formele kleren
In dit schema kun je zien welk etalagefiguur het meest geschikt is voor elk type kledingstuk:
SOORT KLEDING | GESCHIKT ETALAGEFIGUUR |
Kinderen | Baby etalagepop of kind hele lichaam |
Lingerie | Etalagefiguur Buste/Torso of couture |
Sport | Abstract etalagefiguur of realistisch. Hele lichaam in beweging |
Haute Couture | Etalagefiguur couture of realistisch. Hele lichaam |
Casual | Abstract etalagefiguur of realistisch van het hele lichaam |
Denim | Abstract etalagefiguur van het hele lichaam |
Accessoires | Etalagefiguur voor elk type accessoire |
STAP 5: HET KIEZEN VAN DE JUISTE KLEUR
Welke kleur is de juiste kleur voor een etalagefiguur? Er zijn zoveel kleuren, wit, zwart, blauw, zilver of goud, waardoor het moeilijk is om het meest geschikte etalagepop te kiezen die bij je merk past.
De kleur hangt weer af van het doel dat je target en van de stijl van je merk. Als je een jong publiek aanspreekt en je bent een gelukkig, positief, avant-garde merk, kun je etalagefiguren van verschillende kleuren gebruiken. Aan de andere kant, als je doelgroep een volwassene is, heeft het niet veel zin om zoveel kleuren te gebruiken. Die stimulans is dan niet nodig. Het is beter om neutrale kleuren te gebruiken waar het kledingstuk de hoofdpersoon is.
STAP 6: KIES HET AANTAL ETALAGEFIGUREN DIE JE NODIGT HEBT
Het aantal etalagefiguren hangt af van de grootte van je etalage:
- Kleine etalage (kleinder dan 1,5 meter): 1 etalagefiguur
- Middelgroot etalage (van 2 tot 4 meter) : 2 etalagefiguren
- Grote etalage of extra groot (vanaf 4 meter) : 3 etalagefiguren of meer
Als je etalage klein is, zelfs als je een sportwinkel hebt, kun je bijvoorbeeld geen etalagefiguur in een loophouding plaatsen. Omdat de ruimte het niet toestaat. Dit is wat je op dit punt moet beoordelen.
STAP 7: ETALAGEFIGUREN VOOR IN JE WINKEL EN ETALAGEFIGUREN VOOR IN JE ETALAGE
Misschien vraag je je af of je dezelfde soort etalagefiguur in je winkel kunt gebruiken als in je etalage. Het antwoord hierop is ja.
De etalagefiguren voor de etalage zijn meestal etalagefiguren van top tot teen. Je kunt ze natuurlijk ook in de winkel gebruiken als je er ruimte voor hebt. Als de winkel klein is, is het het beste om geen volledige etalagepoppen te plaatsen. Kies dan liever voor halfhoge mannequins of specifieke onderdelen van het etalagefiguur zoals bustes en torso´s. In de etalage kun je bustes, torso´s of specifieke delen gebruiken, zolang je deze niet met etalagefiguren met het hele lichaam mengt, omdat de compositie dan niet visueel in evenwicht is. Een compleet etalagefiguur heeft niet hetzelfde visuele gewicht als een torso.
Weet je inmiddels welke etalagefiguren het beste bij je winkelinrichting passen?
Ik hoop dat je de gids nuttig hebt gevonden en als je nog vragen hebt, kun je die achterlaten in de reacties.
Deze handige tips zijn afkomstig van de auteur: Serena Murrillo: is freelance adviseur van visual merchandising en oprichtster van de blog escaparatismoyvisual.com waar ze praktische inhoud deelt om je te helpen bij het verhogen van je omzet.
Google+