HOE JE ALS WINKEL KUNT OPVALLEN TIJDENS DE UITVERKOOP

De uitverkoop is inmiddels begonnen en dit is dan ook hét perfecte moment om je omzet aanzienlijk te verhogen. In deze blog geven we je enkele tips zodat je winkel opvalt gedurende deze wanzinnige periode.
Tijdens de uitverkoop moeten de klanten snel kunnen opmaken waarom ze als eerste bij je winkel naar binnen moeten. De booschap moet dus direct en duidelijk zijn: UITVERKOOP. Gebruik hiervoor grote affiches met opvallende letters.
Een andere manier om de aandacht te trekken van potentiële kopers is door aan te geven welk percentage korting de producten hebben. Gaat het om de laatste afprijzing? Geef dit duidelijk aan, zodat je klanten weten dat de korting hoger zal zijn. Dat laatste leuke artikel met hoge korting kunnen aaschaffen? Dat willen we allemaal.
Wees voorbereid op de drukte, want klanten kunnen weggaan zonder iets te kopen als de wachttijd langer is dan gebruikelijk. Bovendien, als de klant gelijk wordt geholpen, zal de klant met een goed gevoel vertrekken en zal hij zeker vaker terugkomen.
We adviseren je om de diensten die je gebruikelijk verleent, zoals thuisbezorging niet af te schaffen tijdens de uitverkoop. En om er zeker van te zijn dat de klanten op tijd hun bestelling bezorgd krijgen, zou je de levertijd kunnen verlengen.
Ook tijdens de uitverkoop is branding belangrijk
Tijdens de uitverkoop komt de term ¨shop till you drop¨ goed van pas. Dit is ook dé periode om als winkel op te vallen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld je producten, zoals (kraft)tassen en labels te personaliseren. Gepersonaliseerde tassen tijdens de uitverkoop met je logo erop maakt op zich al reclame voor je winkel.
Wat er uiteindelijk voor zorgt dat je opvalt als zaak, is dat je het je klanten makkelijk maakt. Dus zorg ervoor dat de prijzen met name de etiketten en prijsdragers goed zichtbaar zijn. Het kopen in winkels tijdens de uitverkoop moet vooral een aangename ervaring zijn voor je klanten.
Team Retif
Google+