Branding is alles!

Het creëren van een merk is één van de meest effectieve manieren om een landurige band te scheppen met je klanten. Branding is dan ook dé manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Het hebben van een duidelijke visuele identiteit is belangrijk want het is de eerste impact die je merk zal hebben op potentiële kopers. Vandaag gaan we je vertellen hoe belangrijk visuele identiteit is voor je bedrijf en hoe je deze kunt versterken. Het creëren van je merk is ook hét perfecte moment om je waarden en persoonlijke touch naar voren te brengen. Welk gevoel wil je dat je merk opwekt bij je klanten? Waar staat je merk voor? Het logo en de kleuren die je bijvoorbeeld kiest, zullen ook bepalen welke doelgroep je zult aantrekken.
Het neerzetten van een sterke visuele identiteit zal de perceptie van je merk verbeteren en zal ook bijdragen aan de geloofwaardigheid van je merk. De visuele identiteit zorgt ervoor dat je merk herkenbaar is onder je klanten dankzij je logo en de kleuren die je hierbij gebruikt. Het verschil zit hem wel degelijk in de kleine details en dit kan je met branding bereiken. Hoewel de effecten van branding niet direct aantoonbaar zijn, is deze vorm van marketing wat je omzet doet verhogen.
Hoe creëer je een merk?
Eén van de eenvoudigste manieren om je merk zichtbaar te maken is door je producten te laten bedrukken met je logo. Wil je nog een stapje verder gaan, dan raden we je aan om je meubels op maat te laten maken en deze te laten personaliseren met je logo om je identeit te versterken, zodat je merk bij binnenkomst al herkenbaar is.
Laat ook andere producten zoals je (kraft)tassen personaliseren waardoor je merk al op afstand herkenbaar is. Naast je logo kun je ook handige informatie zoals telefoonnummer of adres op je (kraft)tassen laten zetten. Dit is lopende reclame voor je bedrijf. Vergeet niet om je visitekaartjes op je toonbank of in de buurt van de kassa neer te leggen.
Andere artikelen die je kunt laten personaliseren zijn de etiketten van je producten. Dit is het meest gebruikelijke. Er zijn ook andere minder gebruikelijke artikelen die je kunt laten personaliseren waarmee je je tegelijkertijd kunt onderscheiden van de concurrentie. Denk hierbij aan stickers met speciale tekst voor de cadeautjes. Ook enveloppen, (voedings)verpakkingen, cadeaupapier of zelfs zijden papier kun je laten personaliseren om je producten een pesoonlijke touch te geven.
Mocht je meer informatie willen over het personaliseren van je producten, kun je altijd één van onze winkels bezoeken. Daar zullen onze experts klaarstaan om je hierover te adviseren.
Team Retif!
Google+